top of page
Search
  • Writer's picturegreencamp4

První Greencamp pohledem zdravotnice Hanky

Updated: Nov 26, 2018


Jaký byl první Greencamp? Jako zdravotnice jsem si tenhle netábor opravdu užila – ještě jsem nebyla na žádné akci pro děti, na kterou by děti přijely tak zdravé skrz naskrz. :) Užil si ho i můj téměř pětiletý syn a stejně jako všechny děti, udělal za deset dní v přírodě velké pokroky ve svém osobním rozvoji a odnesl si z Greencampu přesně to, co právě potřeboval.



V druhé polovině července proběhl první Greencamp. Dvacet zelených dětí ve věku od jednoho do třinácti let a deset odvážných dospěláků ze sítě Jany Langerové se společně sešlo na základně Lísek u Oslova, aby spolu prožili deset dní plných dobrodružství.


S myšlenkou uspořádat zelenou letní akci pro děti si v síti pohráváme už delší dobu a letos v létě se tato sdílená vize stala skutečností. Chtěli jsme našim dětem dopřát léto se vším, co jsme sami milovali, a současně celý koncept povýšit na trochu vědomější úroveň: Svoboda a zodpovědnost místo slepého poslouchání autority, spolupráce místo soutěživosti, zážitková pedagogika a osobností růst místo dětské rekreace, vzájemný respekt a vnitřní motivace místo pochval a trestů, zdravé a chutné jídlo místo chleba s taveňákem, přírodní léčebné prostředky místo klasických léků...


Jako zdravotnice jsem si tenhle netábor opravdu užila – mám za sebou kolem deseti velmi různých táborů a ještě jsem nebyla na žádném, na který by děti přijely tak zdravé skrz naskrz. :) Má homeopatická a bylinková výbava přišla ke slovu až k samému konci akci. Univerzální zdravotní radu si pamatují snad všechny děti: umyj si to a plivni si na to pokousanou chlorellu. :D Zelené bonbonky děti mlsaly po hrstech a ječmen jsme pili po kýblech – přesně jak doporučuje Iva Dvořáková na svých přednáškách. Za laskavé darování 14 krabic ječmenů a chlorell pro účely Greencampu děkujeme našim manažerkám Janě Langerové, Oli Vejrychové a Yvettě Machové.


Greencamp si užil i můj téměř pětiletý syn a stejně jako všechny děti, udělal za deset dní v přírodě velké pokroky ve svém osobním rozvoji a odnesl přesně to, co právě potřeboval. Domů jsme si kromě spousty zážitků, společných výtvorů a špinavého oblečení odvezli také pravidelný večerní rituál oceňování a sdílení vděčností.


Já si z odnáším také další ujištění, že jsem na správném místě se správnými lidmi. V každém společenství nastávají konfliktní situace a členům týmu hrozí nechvalně známá ponorková nemoc. U nás ale žádné pomluvy a hašteření nedostaly šanci díky přímému, pravdivému a respektujícímu komunikačnímu stylu, na který jsme za ta léta v Green Ways už všichni zvyklí. A za to jsem na nás opravdu hrdá! Žádný z nečekaných zádrhelů, které jsme museli řešit, nás od našeho záměru neodradil a už teď spřádáme plány pro příští rok. Chcete být u toho? Chcete i vy svým dětem umožnit zažít léčivý zelený Greencamp? Kontaktujte hlavní vedoucí Elišku Zelenku, těšíme se na vás v našem kruhu u hřejivého ohně!


Hanka Dvořák Farkačová


54 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page